Wednesday, November 19, 2025

Au scăzut stimulentele de la stat, s-au prăbușit vânzările de automobile electrice. Mai puțin în China

Vânzările de vehicule electrice în Europa încetinesc din cauza reducerii stimulentelor, a lipsei de modele accesibile şi a preocupărilor consumatorilor legate de numărul insuficient de staţii de încărcare, aceleaşi motive fiind valabile şi pe piaţa din SUA, arată un studiu EY, publicat vineri, potrivit Agerpres.

e de altă parte, vehiculele electrice cu baterii vor reprezenta peste 50% din totalul vânzărilor în China, până la sfârşitul acestui deceniu, cu doi ani mai repede decât s-a estimat.

“Se aşteaptă ca în SUA şi în Europa să se înregistreze o încetinire a cererii şi a vânzărilor de vehicule electrice (VE) pe termen scurt, în timp ce China va înregistra o creştere constantă. În SUA, ratele ridicate ale dobânzilor, infrastructura de încărcare inadecvată şi condiţiile economice incerte au alimentat îngrijorările legate de accesibilitate şi autonomie. Aceasta a dus la o încetinire a vânzărilor de vehicule electrice, estimându-se o stagnare pe termen scurt. Europa este afectată de preţurile ridicate, de incertitudinea economică şi de infrastructura inadecvată, ceea ce încetineşte adoptarea vehiculelor electrice (VE). În ciuda încetinirii actuale a vânzărilor de vehicule electrice în SUA şi Europa, previziunile pe termen lung rămân neschimbate, aşteptându-se ca BEV-urile să reprezinte 50% din vânzări până în 2030 în Europa şi 2033 în SUA”, se menţionează în studiu.

Potrivit EY Mobility Lens Forecaster, previziunile optimiste pentru SUA prevăd că mai multe EV-uri produse la nivel local vor impulsiona vânzările, care vor fi susţinute de restricţiile la importul de produse fabricate în afara SUA.

 

În schimb, producătorii chinezi de automobile ar urma să se confrunte cu o înăsprire a politicilor comerciale din partea UE şi a SUA, care vor impune sancţiuni mai stricte asupra importurilor de vehicule electrice, ceea ce ar duce la o scădere a vânzărilor chinezeşti la export.

 

“În acest scenariu, producătorii chinezi de vehicule electrice vor trebui să facă faţă unor bariere tarifare ridicate şi vor trebui să îşi reevalueze şi să îşi adapteze strategiile de expansiune a producţiei de vehiculele electrice”, notează specialiştii.

MAI MULT REALITATEA

Scandal uriaș în Parlamentul de la Kiev. Opoziția a blocat tribuna oficială și a cerut demisia Guvernului

Membrii fracțiunii fostului președinte al Ucrainei, Petro Poroșenko, „Solidaritatea Europeană”, au cerut dizolvarea cabinetului de miniștri. Parlamentarii au blocat tribuna Radei și au strigat...

Recomandăm și ...

Dezvăluire – Cât plătesc OMV Petrom și Romgaz pe ziua de foraj la Neptun Deep

Contractorul care lucrează la forajul sondelor de extracție de pe concesiunea offshore de gaze naturale Neptun Deep, cea mai extinsă din Marea Neagră românească,...

EXCLUSIV Dan Șucu pregătește startul celui mai mare ansamblu rezidențial al său FOTO

Omul de afaceri Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert, și partenerul său, dezvoltatorul imobiliar Redport, planifică începerea lucrărilor la prima etapă a celui mai mare...

Meciul România-San Marino: Andrei Raţiu – Sunt puţin dezamăgit, puteam mai mult în grupă

Jucătorul Andrei Raţiu a declarat, marţi seară, că este dezamăgit, deoarece naţionala României ar fi putut obţine rezultate mai bune în grupa H de...

ULTIMA ORĂ