Ministerul Culturii va trimite Corpul de Control la Muzeul Peleș unde exista o rețea a angajaților care se ocupă cu revânzarea biletelor de intrare, scrie Libertatea.
„Acuzații de o asemenea gravitate trebuie verificate de îndată, iar dacă acestea se confirmă, vom lua măsuri fără întârziere. Am dispus deja transmiterea Corpului de Control la Muzeul Național Peleș și așteptăm raportul acestuia, urmând ca, în baza lui, să putem lua deciziile care se impun”, a afirmat Raluca Turcan pentru Libertatea.
Până la 31 octombrie 2024, muzeul a încasat 14,5 milioane de lei din vânzarea biletelor și 2,2 milioane de lei din comercializarea suvenirurilor. Adică un total de aproximativ 17 milioane de lei, ceea ce înseamnă 3,4 milioane de euro.
Cum funcționează frauda în interiorul Muzeului Peleș
Potrivit Libertatea există două metode prin care se produce frauda.
Prima se referă la grupurile mari de turiști. În acest caz, ghidul achiziționează biletele pentru accesul în muzeul Peleș. După intrarea vizitatorilor, biletele nu sunt aruncate, ci revândute altor grupuri. Veniturile din aceste revânzări nu mai ajung la muzeu, ci sunt împărțite între membrii rețelei care se ocupă de această activitate.
A doua metodă implică un angajat al muzeului care atrage turiștii de pe aleile Peleșului cu promisiunea unui acces rapid și evitarea cozilor. Angajatul strânge banii, apoi merge la casa de bilete și cumpără bilete cu reducere pentru studenți, deși turiștii au plătit pentru bilete întregi. Diferența de preț dintre biletele de studenți și cele pentru adulți este împărțită între membrii rețelei.




