Armatele din întreaga lume rulează scenarii de luptă folosind software-ul companiei britanice Slitherine, care a creat un produs destinat pasionaților de jocuri video, dar care a atras apoi atenția Pentagonului, relatează Wall Street Journal.
Războiul se schimbă într-un ritm nemaivăzut de aproape un secol, după cum arată luptele din Ucraina și Orientul Mijlociu, iar asta necesită o adaptare rapidă și constantă din partea armatelor.
Războiul se schimbă într-un ritm nemaivăzut de aproape un secol, după cum arată luptele din Ucraina și Orientul Mijlociu, iar asta necesită o adaptare rapidă și constantă din partea armatelor.
Jocurile de război – multă vreme mediul comandanților și al planurilor clasificate – permit strategilor să testeze diferite scenarii, folosind tactici și echipamente diferite. Acum însă, digitalizarea, stimulată de inteligența artificială, ajută la crearea de lecții practice în condiții de mai mare siguranță și la costuri mai mici decât organizarea manevrelor militare fizice. Jocurile de război pot explora, de asemenea, scenarii imposibil de simulat, precum războiul nuclear.
Printre promotorii jocurilor de război se numără Tim Barrick, un colonel în rezervă al Marinei SUA, în prezent director programului de jocuri de război la Universitatea Pușcașilor Marini. El îi antrenează pe studenți folosind jocuri de societate și computere. Într-un exercițiu online, el i-a trecut pe opt ofițeri în mod repetat prin același angajament militar din Pacific, folosind ediția pentru armată a jocului „Command”.
Acest software este neobișnuit pentru că nu a fost creat de un contractor sau institut de apărare, ci de jucători aproape fără experiență militară Utilizatorii de toate tipurile au făcut din el un succes comercial surprinzător.
„Acestea nu sunt probleme simple”, nu este un joc de dame, a spus Barrick.
Forțele Aeriene au autorizat recent Command PE să ruleze în rețelele sale securizate.
Comandamentul Strategic al Marii Britanii îl va folosi în instruire, educație și analiză, calificându-l un instrument „pentru a testa idei”. Iar analiștii taiwanezi din domeniul apărării apelează la Command PE pentru a analiza răspunsurile la ostilitatea dinspre China continentală.
Compania Slitherine Software, o afacere de familie, fondată în jurul anului 2000, a început cu vânzarea de jocuri precum Legion.
Compania a atras atenția Pentagonului prin baza de date vastă și precisă a modelelor de avioane, nave, rachete și alte echipamente militare din întreaga lume, care permite o modelare excepțional de precisă.
Fostul analist al Air Force Air Mobility Command, Pete Szabo, a început să folosească programul în 2017 pentru a modela consumul de combustibil al avioanelor militare în scenarii de luptă.
„A fost un instrument foarte puternic pentru noi”, a spus locotenent-colonelul în retragere al Forțelor Aeriene.
Simulările – în special cele digitale – au capacitatea de a îmbunătăți luarea deciziilor, conștientizarea spațială și abilitățile de manevră, spun susținătorii.
„Nu încape îndoială că abilitățile pentru a juca un joc contează pe câmpul de luptă”, a spus Arnel David, un colonel al armatei americane care îl consiliază pe generalul de top al NATO.
Jocurile de război au primit un impuls în SUA în 2015, când secretarul adjunct al Apărării de atunci, Robert Work, a avertizat că abilitățile de simulare ale Pentagonului s-au „atrofiat”.