Trei mituri despre mic dejun demontate de studii. Chiar e masa de dimineață cea mai importantă?

Micul dejun și-a câștigat titlul de „cea mai importantă masă a zilei” în anii ’60, când nutriționista americană Adelle Davis susținea că cine vrea să se mențină suplu și sănătos, ar trebui să mănânce dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor. Cu toate acestea, studiile din ultimii ani au demonstrat că, de fapt, nu contează dacă sari peste micul dejun, atâta timp cât mănânci echilibrat în restul zilei. Iar masa de dimineață nu are capacitatea de a stimula metabolismul și lipsa acesteia nu determină automat mâncatul excesiv și creșterea în greutate. Acest mit s-a perpetuat pe baza unor studii observaționale, care însă au fost contrazise ulterior de studii controlate randomizate.

MAI MULT HOTNEWS

Cel mai periculos pod din lume a devenit o atracție turistică. Trecătorii poartă veste de salvare

Cel mai periculos pod din lume se află în Pakistan. Potrivit Express, este vorba despre Podul Suspendat Hussaini. Obiectivul a fost construit în 1968...

Recomandăm și ...

Valentin Stan comentează lipsa de comunicare dintre liderii români și liderii de la Kiev: Este imposibil ca autoritățile române să reușească să evacueze întreaga zonă departe de o cantitate...

În cadrul unei ediții transmise live de Gândul a emisiunii „Marius Tucă Show”, prof. univ. dr. Valentin Stan, istoric, jurnalist și analist român, a...

Singurele pensii care cresc în anul 2026 în România: 200.000 de pensionari sunt vizați. Care este condiția

Singurele pensii care cresc în anul 2026 în România: 200.000 de pensionari sunt vizați. Care este condiția. Singurele pensii care cresc în anul 2026 în...

Război în Ucraina, ziua 1.566. Zelenski apelează la americani pentru reluarea negocierilor de pace. „Sunt recunoscător”

Războiul din Ucraina a intrat, marți, 9 iunie 2026, în a 1566-a zi, iar GÂNDUL vă prezintă principalele evenimente din țara vecină. Volodimir Zelenski a...

ULTIMA ORĂ