Monday, September 29, 2025

În plin scandal politic, o mare companie olandeză părăsește România

Olandezii de la Damen ies din acţionariatul şantierului naval din Mangalia, după ce s-a aprobat rezilierea contractului de asociere între 2MMS şi Damen Holding B.V, potrivit deciziei luate de Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor (AGEA) societăţii şantierul Naval 2 Mai.

„Se aprobă, cu 6.264.800 voturi pentru, reprezentând 93,8878% din capitalul social, rezilierea Contractului de asociere încheiat în dată de 09.11.2018 între 2MMS şi Damen Holding B.V. în termenii şi la termenele menţionate în adresa 2MMS nr.748 din 02.10.2024”, se arată în hotărârea publicată  pe site-ul BVB. Mai mult, s-a aprobat nominalizarea lui Doru Jianu ca director general al societăţii, care va semna notificarea de reziliere a contractului de asociere încheiat în data de 09.11.2018 între 2MMS şi Damen Holding BV

S-a aprobat ca 19 decembrie anul acesta să fie data de înregistrare, respectiv de identificare a acţionarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârilor A.G.E.A.

Olandezii de la Damen au cerut intrarea în insolvenţă a şantierului Damen Mangalia, la şase ani de când au preluat un pachet de 49%. Astfel că pe 19 iunie anul acesta, Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a şantierului naval Damen Mangalia.  Dosarul pentru deschiderea procedurii de insolvenţă a fost depus în instanţă de Damen Holding B.V, ce figurează pe post de creditor.

Datoriile şantierului se ridicau la un miliard de lei (207 mil. euro), potrivit tabelului preliminar, iar activul la 1,26 mld. lei, conform evidenţelor contabile, potrivit ultimelor date.

Acest “colos”, şantierul naval din Mangalia, dintr-o industrie ce ar trebui să fie considerată strategică pentru România,  a adunat pierderi de 582 mil. lei (120 mil. euro) în perioada 2018-2022, potrivit datelor publice. Ultimul an în care şantierul din Mangalia a raportat profit este 2017, când a obţinut 158 mil. lei, la afaceri de 988 mil. lei (200 mil. euro) şi când avea aproape 2.000 de angajaţi.

Tranzacţia pentru preluarea şantierului naval Mangalia s-a finalizat în 20 iulie 2018, iar olandezii de la Damen Shipyards Group au preluat pachetul majoritar de la coreenii de la Daewoo şi au cesionat 2% statului român, astfel încât Ministerul Economiei, prin şantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a ajuns să controleze un pachet de 51%.

SURSA

MAI MULT REALITATEA

Mai mult de jumătate dintre români sunt nemulţumiţi de activitatea lui Nicuşor Dan în politica externă (sondaj)

Mai mult de jumătate dintre români se declară nemulţumiţi de activitatea preşedintelui Nicuşor Dan în domeniul politicii externe şi de activitatea Ministerului de Externe,...

Recomandăm și ...

Indicatorul ”Buffett” depăşeşte pragul de 200%, peste nivelul la care legendarul investitor avertiza că ”te joci cu focul” pe bursă

Indicatorul ”Buffett”, considerat odinioară de Warren Buffett cel mai bun reper pentru evaluarea burselor, a urcat la un nivel record de 217%, depăşind atât...

Donald Trump extinde sprijinul pentru mineralele critice: după MP Materials, noi companii ar putea intra în vizorul Casei Albe

Donald Trump se foloseşte de puterea statului pentru a sprijini companiile din sectorul mineralelor critice, iar analiştii se aşteaptă ca noi acorduri să urmeze...

Alegeri în R. Moldova – Peste 29.000 de persoane au votat în România. Mai mult de jumătate dintre ele au fost tineri şi au votat covârşitor pentru partidul Maiei...

Mai mult de jumătate dintre cei 29.379 de alegători care au votat în România la alegerile legislative de duminică din Republica Moldova au fost...

ULTIMA ORĂ